My Followers

Thursday, May 30, 2013

Teman isteri

Dah pukul 12 malam... Ngantuknya lah! Tapi xpala bukannya selalu pun dapat teman isteri setlekan urusan dia siapkan resume untuk urusan temuduga perkhidmatan awam pagi Jumaat nie...

Mudah-mudahan Allah permudahkan urusan temuduga dia nanti...

Sunday, February 17, 2013

Everything...

Everything that is happening at this moment is a result of the choices you've made in the past.

By Deepak Chopra

Published with Blogger-droid v2.0.10

Monday, February 11, 2013

3 bulan

3 bulan? ha la... Alhamdulillah genap 3 bulan jadi laki orang hehehhe.

Dlm tempoh 3 bulan nie ada kenangan pahit dan manis... Di antara saat manis adalah berdebar2 menanti keputusan ujian kehamilan isteri. Kenangan pahit bila genap 2 bulan kehamilan, berlaku pula keguguran.
Takpalah sayang, kita xtau apa aturan Allah. Semoga Allah permudahkan segala-galanya

Published with Blogger-droid v2.0.10

Thursday, November 15, 2012

Bersedia untuk majlis pada 17 November 2012

Alhamdulillah dengan sekali lafaz, dia menjadi isteri ku pada 10 November 2012.


Sekarang tengah bersiap-siap untuk pulang ke kampung halaman sebelum bertolak ke rumah kakak sulong untuk majlis menyambut menantu di Felda Teloi Timur, Kuala Ketil, Kedah pada 17 November 2012. 

Jemputlah ke majlis saya pada 17 November 2012 nanti.

Alangkah lebih bermakna sekiranya kedua orang tuaku juga turut bersama pada majlis ini...
Al-Fatihah untuk kedua ibu dan bapa ku...

Friday, October 12, 2012

My Wedding Invitation 10/11 & 17/11 2012

Syukur Alhamdulillah. Semoga segala perancangan berjalan lancar dan dipermudahkan Allah.
Semoga sudi hadir :)



10 Nov 12 - No 81 Jalan DM 3/3, Taman Desa Mas, Bandar Country Homes, Rawang

17 Nov 12 - 411 Jalan Durian, Felda Teloi Timur, Kuala Ketil, Kedah



Wednesday, September 26, 2012

Saturday, August 4, 2012

Ramadhan Terakhir

Diam tak diam hari ni dah masuk 15 Ramadhan. Cepat betul masa berlalu. Jika Ramadhan tahun lepas aku dihujani dengan ujian dari Allah, Ramadhan kali ini nampaknya agak lancar. Syukur pada Allah. Sepanjang berpuasa, kebanyakan hari hanya berbuka di rumah dengan juadah dari Bazar Ramadhan Damansara Damai dan dari Shah Alam sampai adakalanya hilang idea nak makan apa. Walaupun banyak juadah yang dijual tapi bosan juga kalau tiap-tiap hari bungkus. InsyaAllah, hari nie nak masak sendiri di rumah walaupun simple. Since hari ini berbuka sorg2 di rumah (2 org housemate balik kampung) dan tak ada plan utk berbuka di luar, rasanya better masak ala kadar saja.

Sepanjang 15 hari nie, hari pertama berbuka di kampung, 1 kali berbuka dengan seorang sahabat baik di luar dan 1 kali berbuka dengan buffet di Cosy Place Wangsa Maju bersama cik tunang tersayang dengan izin parents dia. Actualy nie first time kami berbuka dan dinner sama2. Biasanya kami hanya berjumpa seminggu sekali atau selang dua minggu sekali pada hujung minggu dan aku akan hantar dia balik sebelum Maghrib. Itu disiplin kami walaupun agak rushing bila nak ke sana. Bila rushing, aktiviti menonton wayang biasanya akan diketepikan utk beri masa yg lebih utk diri masing2 dan rasanya dah lama tak tengok wayang dengan si dia sebab tak sempat :)

Sepanjang Ramadhan nie jugak memang tak dapat dinafikan perasaan rindu pada arwah mak membuak2. Kalau mengikut kalender Hijrah, 23 Ramadhan nie genap setahun mak kembali ke Rahmatullah. Kalau kalender Masihi, 23 Ogos nie... Mmg berdebar-debar nak mengadap suasana Syawal kali nie tanpa arwah mak dan arwah kakak ipar. Kadang2 rasa takut utk berdepan dengan Syawal. Mak meninggal ketika aku dah dewasa dan boleh berfikir dengan waras namun rasa sebak ketika teringatkan arwah memang x boleh hilang. Aku tak dapat bayangkan macamana anak-anak yatim yang kehilangan ibubapa sejak kecil begitu tabah mengharungi hidup sehari-hari. Pesanan ku pada yang masih punya ayah dan bonda, jangan lukakan hati mereka, berusahalah utk buat mereka rasa bangga, gembira dan bahagia punya anak seperti kita. Seandainya umur kita panjang, itulah juga yg kita harapkan dari anak2. Dan kasihilah dan hormatilah anak-anak yatim jika berpeluang bertemu mereka. 

Ya, sekiranya segala perancangan berjalan lancar, ini adalah Ramadhan terakhir ku sebagai seorang bujang :)

Dan aku mengharapkan yang terbaik seandainya ini adalah Ramadhan terakhir ku di dunia ini...

Monday, July 30, 2012

My Says.my 30 July 2012 Updates!

Whoops! Exceeded my expectations!


Ok! It is time to cashout the earnings!

BUT!!!!

An error message occurred....


"2 errors prohibited this cash cashout from being saved

There were problems with the following fields:
  • Request amount should not include cents
  • Request amount must be less than or equal to 500"

As such, only RM500 has been accepted. I never know about this before as this is my first time to keep my earnings until this such amounts. What a waste of time. I should redeem in June but nevermind as long as the balance still there.

What's next?


Still long way to see the money deposited into my Maybank saving account.

Interested to join SUBSCRIBE to SAYS.MY 

Wednesday, July 25, 2012

My Says.my 25 July 2012 Updates!

After a long break from not doing any Says.my ads promotion, I started back while waiting for Iftar and hoping that I can reach atleast RM580 before this coming 30th July!

I personally think these 4 ads really attractive and can attract maximum like
If you want to know more about the ads and what they currently promoting, please click below

  1. Cara paling senang beramal melalui Facebook sponsored by Colgate
  2. Samsung Galaxy SIII by Celcom
  3. An awesome video by creative young fellas about KL City
  4. Pemeriksaan kereta percuma oleh Perodua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...