My Followers

Thursday, March 13, 2008

The Biggest Robbery of the 20th Century

Israel = nama awal bangsa yg agak istimewa Allah jadikan dr segi bijaksana dan kepandaian.

Allah muliakan bangsa Israel (Bani Israel) dgn mengutuskan ramai para nabi dr kalangan mereka dan menghadiahkan mereka makanan istimewa dari syurga (manna wa salwa) selama beberapa ketika etc.

Yahudi
= panggilan / gelaran yg digunakan oleh Allah di dalam al Quran kepada golongan Israel kerana murka dgn mereka di atas sikap

mereka terlalu melampaui batas spt menipu nabi2 mereka, membunuh para nabi, menafikan keEsaan Allah, dan melakukan segala perbuatan yg Allah larang..etc. Salah satu kumpulan dari kaum mereka juga telah Allah taala sumpah menjadi beruk kerana engkar dgn perintah Allah.

(boleh rujuk kitab sirah)

Jadi bangsa yg ada di Palestin sekarang ini adalah YAHUDI, bukan Israel sebagaimana yg selalu disebut2 di sana sini.

Mereka sendiri yg melabelkan diri mereka sebagai Israel kerana mereka tahu sejarah dan mahu mengkaburi manusia sejagat esp Islam tentang status bangsa mereka kerana perasan dan masih mahu diiktiraf sbgai bangsa yg mulia sebagaimana sebelumnya seperti yg disebut di dlm alQuran.

Jadi, mari kita tanamkan dalam diri kita dan kpd semua org Islam agar memanggil mereka dgn gelaran yg Allah beri iaitu YAHUDI..bukan Israel..

Nama Israel adalah nama bangsa para Nabi, bangsa yg mulia.. tetapi tidak Yahudi..Mereka yg ada sekarang diatas muka muka bumi ini adalah YAHUDI..bukan Israel..


Please forward this to everyone who don't know about this fact - Most of us don't even know the actual situation.


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...