My Followers

Tuesday, February 15, 2011

citcat.com: Free Online Translator, Dictionaries and Multilingual Web Search

Normally we use Google Translate for easy translation when surfing the net. Google Translate contains multiple choices of world languages.

Instead of that, do we know since 2002 there is another option developed from Malaysia? It is citcat. Have you heard?

Below is the snapshot of the citcat screen. Once you access the citcat website, just choose your language option either in Bahasa Malaysia, English, Chinese or in Bahasa Indonesia.

Much more colorful and interesting website
citcat also provide an addictive games for us to release down
Up to 500 words at one time to translate
Just try this amazing tool and you may know how well the citcat is doing.


9 comments:

My MiRa said...

wah..canggih2.... ^_^

by the way thanks sudi datang blog mira and coment2..mira dah tukar url baru...ni yang baru www.darihatimira.blogspot.com

MOH KEMBARA said...

Salam Pirate, pe kabor? Waaah...bagus ke citcat ni. Dia translate cam google tak? Akak try not to rewang banyak sangat sbb nak jimat bil. Nanti bila kat Malaysia buleh rewang. Btw, akak dah update blog for this week! Thanx for keeping coming to my blog.

Mulan said...

tqs for sharing..!!! nice blog..

Unknown said...

wah, mokasih kongsi info ni ngan atok =)

Unknown said...

My Mira - thx comment eh. Pirate selalu pegi nnt
Kak Halima - x sedetail mcm google tp ok la...
Mula - u r welcome
Atok - sama2 atok!

Bana Budjana said...

THE SECRET.....
http://guitarplayingtechnique.blogspot.com/2011/10/secret.html

Maryuni Binti Miskon said...

Assalammualaikum wbt. Saya Maryuni Miskon, kakak kpd Hairuman amat-amat mengharapkan bantuan yang berterusan untuk menampung hidup dan menampung kos perbelanjaan perubatan hairuman. Bantuan telah terhenti sedangkan ubatan masih lagi diperlukan untuk menyembuhkan kesakitannya. Apatah lagi untuk merancang perjalanan kehidupan hairuman yang masih jauh. Hairuman OKU seumur hidup. Sekarang ini dia menjadi pesakit luar di hospital. Keadaan kulit yang melecur blm lagi sembuh, masih pedih, berair dan gatal. Manakala 3 kerat anggotanya telah dipotong, yang tinggal hanyalah 1 kerat iaitu kaki kanan, tetapi masih dalam pemulihan, tidak boleh digunakan untuk berdiri apatah lagi berjalan, kerana kelecuran yang teruk menyebabkan banyak saraf kaki yang rosak. Ini menyukarkan dia untuk menguruskan dirinya sendiri apatah lagi membuat aktiviti, terpaksa mengharapkan bantuan untuk bergerak. Harapan saya dapatlah kalian terus menyebarkan berita tentang hairuman kerana ramai juga yang tidak tahu tentang kisahnya bila berselisih dengan hairuman di tempat awam. Ada juga org awam yang prejudis dan seakan mengejek2 tanpa tahu apa sebenarnya dia jadi begitu. Harap ada insan-insan yang mulia sudi menghulurkan bantuan untuk menampung kos perubatannya. Tak tertanggung rasanya dengan derita dan kesedihan yang melanda. T.kasih atas sumbangan kalian semua. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas kita semua. Amin....

Untuk sebarang sumbangan bolehlah disalurkan ke :
MARYUNI BT MISKON
MAYBANK A/C : 162030632448
CIMB A/C : 12570000203529
atau
MUHAMAD HAIRUMAN B. MISKON
CIMB A/C : 12570005386520



Read more: http://biaqpila.blogspot.com/2011/01/bantuan-di-perlukan-kasihani-adik-ini.html#ixzz1awrT36ow

portuguese website translation said...

GREAT BLOG!!!!!!!



portuguese website translation

Multilingual web sites said...

Having a bilingual or multilingual website is part of what is known as the website localization phenomenon. It is a means thereby which you get to connect with your foreign target audience in their language.

Multilingual web sites

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...