My Followers

Thursday, April 17, 2008

9 Peribahasa moden yg takkan didengar dalam radio

  1. Seperti anjing jantan dgn anjing betina

Maknernyer: Dua orang yg pantang bertemu...asek nak beromen aje

  1. Sepandai-pandai lalat terbang akhirnya ke taik jugak dia hinggap

Maknernyer: Orang kalau dah perokok tu...kalau dia berenti....akhirnya dia gerenti start balik punyer


  1. Sepandai-pandai tupai melompat,tak pernah masok ke sukan Olimpik

Maknernyee : Jangan macam bagus....pasal yg macam bagus tu selalunya tak bagus


  1. Biar putih tulang jgn putih muker

Maknernyee: Kalau surat beranak dah letak orang Melayu jgn eksen nak jadi Mat Salleh plak... be proud of what you are


  1. Kalau tidak ader angin masakan satu LRT boleh bau busuk

Maknernyer: Kentotlah...


  1. Seperti kacang luperkan mama

Maknernyer: Orang yg tak sedar diri....tak kenang jasa baik orang yg muler-muler mempopularkan dia.


  1. Ader udang di sebalik udang lain

Maknernyer: Jgn sangka yg duduk sorang kat tempat sunyi tu sorang....check betul-betul, mesti ader sorang lagi kat bawah ke....tengah ke...baring ke


  1. Biar mati anak jgn mati pucuk

Maknernyer: Kalau dah mati pucuk camner nak dapat anak?


  1. Sudah jatuh ditimpa piano

Maknernyer: Nasib malang yg tak agak-agak


P/S: Biar susah, jangan menyusahkan…

1 comments:

Riezal said...

aku penah dengar satu dlm radio but different jugak

"Biar putih tulang, jangan kuning gigi"

Ertinya.. jgn lupa gosok gigi :)

Salam perkenalan geng blogger

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...